Nowoczesne rozwiązania VW dla niższego zużycia paliwa
Na specjalnym pokazie zorganizowanym dla dziennikarzy w hiszpańskiej Walencji, Volkswagen zaprezentował nowe technologie, nad którymi pracuje niemiecki koncern, szukając rozwiązań, dzięki którym auta będą w stanie spalać mniej paliwa i w mniejszym stopniu zanieczyszczać środowisko naturalne.
Nowe rozwiązania w tej dziedzinie, nad którymi pracują specjaliści Volkswagena, to:
- nowy rodzaj ogniw paliwowych zasilanych wodorem, które są w stanie działać przy wyższej temperaturze pracy jednostki
- litowo-jonowe akumulatory dla aut wyposażonych w napęd hybrydowy i ogniwa paliwowe. Są to urządzenia lżejsze i tańsze w produkcji, zapewniając autu większy dystans możliwy do przejechania
- SunFuel, czyli syntetyczne paliwo diesla pozyskiwane z biomasy, sprawia, że poziom emisji szkodliwych substancji do środowiska jest dużo niższy
- czystsze i bardziej wydajne silniki wysokoprężne
- auta z napędem benzynowo-elektrycznym
"Wychodzimy teraz bardziej do szerokiej rzeszy użytkowników, ponieważ chcemy, aby nasi klienci wiedzieli o tym, na jak zaawansowanym poziomie są nasze prace nad nowymi technologiami oraz jak nowatorskie są nasze koncepcje" - powiedział Wolfgang Steiger, kierujący zespołem specjalistów VW w dziedzinie układów napędowych.
Niektóre z przyjaznych dla środowiska pojazdów Volkswagena to:
- Touran HT, zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi przewidzianymi do pracy przy wyższej temperaturze systemu
- hybrydowy Touran z jednostką benzynowo-elektryczną, doładowaniem oraz przekładnią dwusprzęgłową
- charakteryzująca się niskim poziomem emisji Jetta z nowym silnikiem wysokoprężnym 2.0, wykonanym w technologii common-rail
- Golf GT TSI, wyposażony w 1,4-litrowy silnik benzynowy i podwójne źródło doładowania
- Beetle SunFuel
O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
Komentarz